SLIV = “samo logo i vizitke”

Vrlo čest upit koji dizajneri dobiju zvuči ovako nekako: “dobar dan, imam firmu, bavim se time i time i trebam logo i vizitku. Koliko to košta?”

Najčešće “žrtve” tog pristupa na koncu budu razni cjenici u ugostiteljskim objektima, promotivni letci, natpisi pred dućanima i etikete na ambalaži, poprimajući sve moguće nijanse osnovne boje logotipa, jer standard nitko nije napisao, logo se aplicira na raznorazne podloge jer nije definirano kako i gdje ga se smije aplicirati…

Drugi problem koji se javlja kod SLIV pristupa jest to što osim loga i vizitki, treba napraviti “samo” još naljepnice za auto, etikete za boce, promo vrečice, i stavit cjenik negdje na web, ali ne treba raditi web stranicu. Samo logo i cjenik, možda koja fotka proizvoda…

Da bi se izbjegle gore navedene situacije koje rezultiraju nezadovoljnim klijentom, frustriranim dizajnerom i zbunjemin potrošačem, valja se malo upoznati sa osnovama.

Logotip je produkt promišljenja nakon napravljene kvalitetne analize kojoj je prethodio detaljan brief i upoznavanje klijenta, njegovih želja, snova, potreba, strahova, konkurencije, planova, sviđanja i ne sviđanja…često i sam klijent tokom briefa sazna mnogo o sebi, jer su mu postavljena pitanja o kojima u gužvi i žurbi i želji za uspjehom nikad nije ni razmišljao, pa često zna rezultirati i jakim rastom tvrtke, jer se konačno postave neke osnovne vrijednosti i ciljevi, počne se stvarati brand. Paralelno, dizajner tu istu priču prevofi u vizualni (katkad i auditivni, takrilno, olfaktorni…) doživljaj koji budi u krajnjem korisniku ciljanu emociju i strateški prezentira klijenta njegovoj niši i ciljanoj publici.

Dakle, logo nije samo lijepa sličica koja stoji pored imena tvrtke i na vizitki uz broj telefona. Ako ste doili takav – SLIV – logoip, šanse su da mu je vrijednost malena, da se ne obrača ciljanoj publici i da nije popračen svom silom grafičkih elemenata koji u konačni čine konzistentan i smislen vizualni identitet tvrtke.

Dakle, kad Vam treba “samo logo i vizitke”, zapitajte se tko ste, što radite i kamo stremite, pa čete znati i odgovor na pitanje (ili barem naslututi) što vam treba. A kad zapnete, nazovite svog omiljenog dizajnera i recite da imate krizu identiteta i da tako više ne može:)

 

Budite svoji:)

Tea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *